Thema's
Tools

Workshop: Agenderen van zelfsturend leren

Workshop: Begeleiden van zelfsturend leren

Workshop: Feedback op zelfsturend leren

Audiopresentatie | Psychologische basisbehoeften

Doelen stellen & Self-efficacy

Interviewvragen over psychologische basisbehoeften

Interviewvragen voor zelfsturend leren

Kwalificatie, socialisatie en subjectificatie in de praktijk

Landelijk opleidingsplan huisartsopleiding (LOP)

Leergesprek opleider

Leren zichtbaar maken

Metacognitieve vaardigheden zelfsturend leren

Mindset bij leren | Hand-out

Mindset bij leren | Vragenlijst

Motivatieschaal voor zelfsturend leren

Oefening inzicht in psychologische basisbehoeften

Scaffolding vaardigheden voor begeleiders

Vignetten typen zelfsturend leren

Visiedocument begeleiden zelfsturend leren huisartsopleiding

Literatuur

Aalfs en van der Velden (2023) - Bewuster en gerichter leren van het werk

Artino (2012) - Academic self-efficacy: from educational theory to instructional practice

Atkinson (2021) - Feedback and coaching

Berkhout et al. (2017) - Patterns in students’ self-regulated learning

Guay (2021) - Applying self-determination theory to education

Hoffman (2015) - Using self-determination theory to improve residency training

Lyons (2022) – The clinical educator’s guide to foster motivation in learning

Ramani (2019) - Twelve tips to promote a feedback culture with a growth mind set

Sagasser (2012) - How do GP trainees regulate their learning and what helps and hinders them?

Sandars (2011) - Self regulation theory

Van Braak, Biesta en Veen (2021) - Waartoe leiden wij op?

Van de Pol (2012) - Scaffolding

Vernieuwenderwijs.nl - Effectieve feedback - 10 tips

Video: Kwalificatie, socialisatie en subjectificatie in de praktijk

Vissers (2011) - Het ontwikkelen van een groei mindset

Wij-leren.nl: Scaffolding